Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 37 (2934)
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
przekonywania. Mdława akcja rozgrywa się w Dublinie, gdzie, jak się zdaje, największym utrapieniem policji jest sympatyczny złodziej Michael Lynch Kevin Spacey), któremu nie można odmówić fantazji. Jego inteligencja przewyższa umysły pozbawionych humoru stróżów prawa, lecz tutaj szalone wyczyny przestępcy nie są specjalnie zabawne czy frapujące. Ironię zastąpiono kiepskim dowcipem, a sarkazm nudą. "Przyzwoity przestępca" jest wytworem typowo rzemieślniczym, z poprawnym aktorstwem i bez innowacyjnych dodatków. Zakończenie jest inne niż w pierwowzorze, w amerykańskim słodko-optymistycznym duchu. (ACK)
Reż. Thaddeus O'Sullivan, USA 2000

KINO XXI WIEKU
Nagość aktywna Patrice Chéreau, ten od okropieństw Królowej Margot, uznał za celowe włączenie do swego filmu
przekonywania. Mdława akcja rozgrywa się w Dublinie, gdzie, jak się zdaje, największym utrapieniem policji jest sympatyczny złodziej &lt;name type="person"&gt;Michael Lynch&lt;/&gt; &lt;name type="person"&gt;Kevin Spacey&lt;/&gt;), któremu nie można odmówić fantazji. Jego inteligencja przewyższa umysły pozbawionych humoru stróżów prawa, lecz tutaj szalone wyczyny przestępcy nie są specjalnie zabawne czy frapujące. Ironię zastąpiono kiepskim dowcipem, a sarkazm nudą. "Przyzwoity przestępca" jest wytworem typowo rzemieślniczym, z poprawnym aktorstwem i bez innowacyjnych dodatków. Zakończenie jest inne niż w pierwowzorze, w amerykańskim słodko-optymistycznym duchu. &lt;au&gt;(ACK)&lt;/&gt;<br>Reż. &lt;name type="person"&gt;Thaddeus O'Sullivan&lt;/&gt;, USA 2000&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art" sex="m"&gt;&lt;tit&gt;KINO XXI WIEKU&lt;/&gt;<br>&lt;tit&gt;Nagość aktywna&lt;/&gt; &lt;name type="person"&gt;Patrice Chéreau&lt;/&gt;, ten od okropieństw &lt;name type="tit"&gt;Królowej Margot&lt;/&gt;, uznał za celowe włączenie do swego filmu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego