Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 5(500)
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1989
część opowiadania dzieje się w ćwierć wieku później (w rzeczywistości "dojrzewanie" islamu trwało tylko kilka lat) w zubożałej w międzyczasie i izolowanej Jahilii. Zwycięskie wojska triumfującej "Submisji" zajmują ją bez oporu i przystępują do eliminacji "elementów niepożądanych". Najbardziej niepożądanym z nich jest poeta Baal który w młodości prześladował "Mahounda" swymi satyrami. Udaje mu się chwilowo ukryć i to nie byle gdzie, bo w położonym na skraju miasta domu publicznym o nazwie Khijab (ar. chidżab, dosł. "zasłona" jest używaną do dziś nazwą welonu na głowę, który obowiązuje według fundamentalistów wszystkie kobiety; nie należy tego mylić z perskim czador'em, który jest ogromną chustą
część opowiadania dzieje się w ćwierć wieku później (w rzeczywistości "dojrzewanie" islamu trwało tylko kilka lat) w zubożałej w międzyczasie i izolowanej Jahilii. Zwycięskie wojska triumfującej "Submisji" zajmują ją bez oporu i przystępują do eliminacji "elementów niepożądanych". Najbardziej niepożądanym z nich jest poeta Baal który w młodości prześladował "Mahounda" swymi satyrami. Udaje mu się chwilowo ukryć i to nie byle gdzie, bo w położonym na skraju miasta domu publicznym o nazwie Khijab (ar. chidżab, dosł. "zasłona" jest używaną do dziś nazwą welonu na głowę, który obowiązuje według fundamentalistów wszystkie kobiety; nie należy tego mylić z perskim czador'em, który jest ogromną chustą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego