Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
prz. 43). W Gloria np. budowanie kulminacji dokonuje się
w wersie Quoniam tu solus sanctus, z tradycyjnym wyartykułowaniem struktury
Jesu Christe, w tym przypadku z nawiązaniem do dawnej figury retoryczno-muzycznej
climax, z utrzymaniem napięcia w następującym, krótkim epizodzie orkiestry (s.
24). W Credo pierwsza kulminacja wiąże się ze strukturą semantyczną consubstantialem
Patri; współistotowość Boża Jezusa Chrystusa została wyartykułowana za pomocą
homorytmii chóru i orkiestry, w dynamice ff, z natychmiastowym odprężeniem w
opracowaniu dalszej struktury tekstu wersu i stworzeniem kolejnej kulminacji
­ facta sunt, z następującym po niej wybrzmiewającym epizodem orkiestrowym (s.
32-33, charakterystyczne zmiany dynamiki), zawierającym materiał tematyczny
tej części
prz. 43). W Gloria np. budowanie kulminacji dokonuje się <br>w wersie Quoniam tu solus sanctus, z tradycyjnym wyartykułowaniem struktury <br>Jesu Christe, w tym przypadku z nawiązaniem do dawnej figury retoryczno-muzycznej <br>climax, z utrzymaniem napięcia w następującym, krótkim epizodzie orkiestry (s. <br>24). W Credo pierwsza kulminacja wiąże się ze strukturą semantyczną consubstantialem <br>Patri; współistotowość Boża Jezusa Chrystusa została wyartykułowana za pomocą <br>homorytmii chóru i orkiestry, w dynamice ff, z natychmiastowym odprężeniem w <br>opracowaniu dalszej struktury tekstu wersu i stworzeniem kolejnej kulminacji <br>­ facta sunt, z następującym po niej wybrzmiewającym epizodem orkiestrowym (s. <br>32-33, charakterystyczne zmiany dynamiki), zawierającym materiał tematyczny <br>tej części
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego