Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
który nie stanowi tutaj przedmiotu moich rozważań, a jednak w wielu aspektach współbrzmi z wymienionymi spektaklami (niekiedy na zasadzie przeciwieństwa).
Te trzy przedstawienia - tak przecież od siebie odległe - łączy wyraziste modelowanie szybkości i posługiwanie się rytmem jako podstawowymi środkami wyrazu. We wszystkich - pojawia się temat słowa, które utraciło swą nośność semantyczną. Wszystkie trzy mówią o kryzysie wyraźnej, stabilnej formacji kulturowej; są spektaklami o "przełomie epok" i związanym z nim - kryzysem i zwątpieniem.
Ciężar budowania znaczeń w tych spektaklach spada na inne środki wyrazu - spoza przestrzeni stabilnego semantycznie słowa.
Kalkwerk jest spektaklem o świecie, w którym nie może powstać dzieło faustyczne, otwarte
który nie stanowi tutaj przedmiotu moich rozważań, a jednak w wielu aspektach współbrzmi z wymienionymi spektaklami (niekiedy na zasadzie przeciwieństwa).<br>Te trzy przedstawienia - tak przecież od siebie odległe - łączy wyraziste modelowanie szybkości i posługiwanie się rytmem jako podstawowymi środkami wyrazu. We wszystkich - pojawia się temat słowa, które utraciło swą nośność semantyczną. Wszystkie trzy mówią o kryzysie wyraźnej, stabilnej formacji kulturowej; są spektaklami o "przełomie epok" i związanym z nim - kryzysem i zwątpieniem.<br>Ciężar budowania znaczeń w tych spektaklach spada na inne środki wyrazu - spoza przestrzeni stabilnego semantycznie słowa.<br>Kalkwerk jest spektaklem o świecie, w którym nie może powstać dzieło faustyczne, otwarte
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego