Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 31
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
tylko prędkością, żeby droga hamowania - z uwzględnianiem stanu nawierzchni - była krótsza od zasięgu widoczności. Zachowując naturalnie pewien zapas bezpieczeństwa. O ile, np. podczas mgły zasięg widoczności wynosi 50 m, wolno jechać z prędkością, przy której będzie można się na pewno zatrzymać na odcinku 40 m. Jeśli do tego nawierzchnia jest śliska, trzeba pamiętać, że skuteczność hamowania będzie bardzo zmniejszona - i odpowiednio do tego jeszcze bardziej ograniczyć prędkość. Aby się nigdy nie okazało że "nie zdążyło się zahamować" przed zbyt późno zauważoną przeszkodą.
Warunki atmosferyczne od nas nie zależą - musimy tylko zawsze dostosować do nich prędkość i sposób jazdy. Ze swej strony
tylko prędkością, żeby droga hamowania - z uwzględnianiem stanu nawierzchni - była krótsza od zasięgu widoczności. Zachowując naturalnie pewien zapas bezpieczeństwa. O ile, np. podczas mgły zasięg widoczności wynosi 50 m, wolno jechać z prędkością, przy której będzie można się na pewno zatrzymać na odcinku 40 m. Jeśli do tego nawierzchnia jest śliska, trzeba pamiętać, że skuteczność hamowania będzie bardzo zmniejszona - i odpowiednio do tego jeszcze bardziej ograniczyć prędkość. Aby się nigdy nie okazało że "nie zdążyło się zahamować" przed zbyt późno zauważoną przeszkodą. <br>Warunki atmosferyczne od nas nie zależą - musimy tylko zawsze dostosować do nich prędkość i sposób jazdy. Ze swej strony
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego