życiu i poezji K.I. Gałczyńskiego), Książka i Wiedza, Warszawa 2000<br><br>Wasilij Aksionow: Oparzenie, tł. Sławomir Kędzierski, Amber<br><br>Christian Jacq: Na tropie Tutenchamona, tł. Wanda Błońska, Albatros, Warszawa 2000<br><br>Dariusz Piórkowski: Historyje w kuriryku, Wyd. Nowy Świat.<br><br><page nr=22><br><br><tit>cosmo wie wszystko</><br><br><tit>Zamek Wyobraźni</><br><br>Performance to, najogólniej mówiąc, sztuka dialogu, w którym słowa nie zawsze są konieczne.<br>Lapidarnie rzecz ujmując, to zdanie, które właśnie czytasz, także jest czymś w rodzaju performance. Zakładając, że sztuka jest bardziej wrażeniem niż źródłem wrażenia, łatwiej docenić zjawisko performance, sztukę interaktywną, polegającą na żywym kontakcie z widzem. To o tyle wzniosłe, że odbiorca współtworzy tę sztukę. Przestaje być