Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fakt
Nr: 01.10 (8)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Juana, uwodziciela, który wyzywa przeznaczenie i marnie kończy. Ma ona różne wersje. Molier pisząc sztukę, wzorował się na wcześniejszym dramacie Hiszpana Tirsa de Moliny. Jednak postanowił pogłębić sztukę. Don Juan w jego wersji jest nie tylko mężczyzną uganiającym się za kobietami, ale człowiekiem, który drwi z nakazów społecznych. Lekceważy małżeństwo, śluby zakonne, prowokuje samą Opatrzność. Dzieło Moliera jego współczesnym wydało się tak niebezpieczne, że go zakazano. Sztukę tę wystawiono dopiero po 200 latach.
Dziesięć lat temu Andrzej Seweryn otrzymał od reżysera Jacques'a Lassalle'a propozycję zagrania Don Juana. I sprawdził się w niej znakomicie. Pisano, że jego bohater bardziej niż kochankiem jest cynikiem
Juana, uwodziciela, który wyzywa przeznaczenie i marnie kończy. Ma ona różne wersje. Molier pisząc sztukę, wzorował się na wcześniejszym dramacie Hiszpana Tirsa de Moliny. Jednak postanowił pogłębić sztukę. Don Juan w jego wersji jest nie tylko mężczyzną uganiającym się za kobietami, ale człowiekiem, który drwi z nakazów społecznych. Lekceważy małżeństwo, śluby zakonne, prowokuje samą Opatrzność. Dzieło Moliera jego współczesnym wydało się tak niebezpieczne, że go zakazano. Sztukę tę wystawiono dopiero po 200 latach.<br>Dziesięć lat temu Andrzej Seweryn otrzymał od reżysera Jacques'a Lassalle'a propozycję zagrania Don Juana. I sprawdził się w niej znakomicie. Pisano, że jego bohater bardziej niż kochankiem jest cynikiem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego