Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
o powodzeniu spektaklu. Fryderyk Schlegel twierdził już w 1796 roku w Charakterystyce greckich tragików, że słabość współczesnego teatru wynika między innymi z lęku przed wprowadzeniem ludu jako bohatera dramatu i z braku wśród publiczności ludu, który w teatrze greckim reagował na spektakl wspólnie i entuzjastycznie.
Rewolucja zdewaluowała ideę porządku, wyzwalała spod jej presji także myślenie o sztuce. Od początku lat dziewięćdziesiątych XVIII wieku w Niemczech próbowano przekreślić normatywny aparat klasyków. Fryderyk Schlegel w jednym z pierwszych swych studiów teoretycznych związał pojęcia rewolucji i anarchii, transponując te doświadczenia na język sztuki. Pisał: "Anarchia, która w teoriach estetycznych i w praktyce artysty jest
o powodzeniu spektaklu. Fryderyk Schlegel twierdził już w 1796 roku w Charakterystyce greckich tragików, że słabość współczesnego teatru wynika między innymi z lęku przed wprowadzeniem ludu jako bohatera dramatu i z braku wśród publiczności ludu, który w teatrze greckim reagował na spektakl wspólnie i entuzjastycznie.<br>Rewolucja zdewaluowała ideę porządku, wyzwalała spod jej presji także myślenie o sztuce. Od początku lat dziewięćdziesiątych XVIII wieku w Niemczech próbowano przekreślić normatywny aparat klasyków. Fryderyk Schlegel w jednym z pierwszych swych studiów teoretycznych związał pojęcia rewolucji i anarchii, transponując te doświadczenia na język sztuki. Pisał: "Anarchia, która w teoriach estetycznych i w praktyce artysty jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego