Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
jej "przystawania" do założeń danego, uznanego za najlepszy, modelu statystycznego, to nie spotkałoby go rozczarowanie w postaci niemożności posłużenia się tym modelem w procesie sprawdzania hipotez, gdyż - na przykład - grupy porównawcze okazały się zbyt małe, albo zastosowane narzędzia badawcze gwarantują pomiar zmiennej Y jedynie na poziomie skali nominalnej, a test statystyczny wymaga pomiaru na poziomie skali interwałowej.



Zaczęły tedy powstawać, tworzone przez pedagogów i psychologów zajmujących się funkcjonowaniem dziecka w szkole, "teorie" psychologiczne i "teorie" pedagogiczne. Zaczęto też mówić o psychologii szkolnej, psychologii wychowawczej, a także o psychologii dziecka czy też o pedagogicznej teorii wychowania, opartej na ogólniejszych teoriach psychologicznych. Analogicznie
jej "przystawania" do założeń danego, uznanego za najlepszy, modelu statystycznego, to nie spotkałoby go rozczarowanie w postaci niemożności posłużenia się tym modelem w procesie sprawdzania hipotez, gdyż - na przykład - grupy porównawcze okazały się zbyt małe, albo zastosowane narzędzia badawcze gwarantują pomiar zmiennej Y jedynie na poziomie skali nominalnej, a test statystyczny wymaga pomiaru na poziomie skali interwałowej.<br><br>&lt;gap reason="sampling"&gt;<br><br>Zaczęły tedy powstawać, tworzone przez pedagogów i psychologów zajmujących się funkcjonowaniem dziecka w szkole, "teorie" psychologiczne i "teorie" pedagogiczne. Zaczęto też mówić o psychologii szkolnej, psychologii wychowawczej, a także o psychologii dziecka czy też o pedagogicznej teorii wychowania, opartej na ogólniejszych teoriach psychologicznych. Analogicznie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego