Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 35
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1988
uniwersytetów zachodnich zakładały, że celem wyższych studiów winno być zarówno rozwijanie zdolności samodzielnego mylenia w określonych dziedzinach nauki u studentów jak i praca naukowa profesorów, wreszcie także formowanie dobrze przygotowanych specjalistów. Stąd też progiem oferował do wyboru szeroki wachlarz wykładów monograficznych - nie kursowych - i seminariów, nie tylko związany z koniecznościami szkolenia zawodowego, ale przede wszystkim poszerzający horyzonty i przygotowujący do podejmowania samodzielnych rozwiązań. Sądzono, że lepiej formować samodzielne umysły zdolne sprostać nieprzewidywalnym okolicznościom niż trasować jednostki reagujące stereotypowo na stereotypowe zadania.
Przygotowaniem czysto zawodowym zajmowały się więc szkoły wyższego stopnia, ale nie uniwersytet stawiający sobie cele ogólnohumanistyczne. Miało to nawet wyraz
uniwersytetów zachodnich zakładały, że celem wyższych studiów winno być zarówno rozwijanie zdolności samodzielnego mylenia w określonych dziedzinach nauki u studentów jak i praca naukowa profesorów, wreszcie także formowanie dobrze przygotowanych specjalistów. Stąd też progiem oferował do wyboru szeroki wachlarz wykładów monograficznych - nie kursowych - i seminariów, nie tylko związany z &lt;orig&gt;koniecznościami&lt;/&gt; szkolenia zawodowego, ale przede wszystkim poszerzający horyzonty i przygotowujący do podejmowania samodzielnych rozwiązań. Sądzono, że lepiej formować samodzielne umysły zdolne sprostać nieprzewidywalnym okolicznościom niż trasować jednostki reagujące stereotypowo na stereotypowe zadania.<br>Przygotowaniem czysto zawodowym zajmowały się więc szkoły wyższego stopnia, ale nie uniwersytet stawiający sobie cele ogólnohumanistyczne. Miało to nawet wyraz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego