Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wiedza i Życie
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
Lecąca na dużej wysokości maszyna pozostawia za sobą smugę. Można temu zapobiec, dodając do paliwa środki chemiczne zmniejszające średnice kropli wody, które ją tworzą.
Prace nad samolotami, których koncepcja aerodynamiczna w całości została podporządkowana "niewidzialnej" technologii stealth, rozpoczęły się w Stanach Zjednoczonych w latach siedemdziesiątych. Do 1988 roku były ściśle tajne, podobnie jak kiedyś prace nad bombą atomową. W efekcie powstały dwa niezwykłe samoloty: myśliwsko-bombowy Lockheed F-117 "Nighthawk" (Nocny jastrząb) oraz bombowiec strategiczny Northrop B-2 [patrz: Znikający punkt, "WiŻ" nr 10/1989].

LOCKHEED F-117 "NIGHTHAWK"
By zmniejszyć skuteczną powierzchnię odbicia, zastosowano niecodzienny kształt złożony z fragmentów płaszczyzn
Lecąca na dużej wysokości maszyna pozostawia za sobą smugę. Można temu zapobiec, dodając do paliwa środki chemiczne zmniejszające średnice kropli wody, które ją tworzą.<br>Prace nad samolotami, których koncepcja aerodynamiczna w całości została podporządkowana "niewidzialnej" technologii stealth, rozpoczęły się w Stanach Zjednoczonych w latach siedemdziesiątych. Do 1988 roku były ściśle tajne, podobnie jak kiedyś prace nad bombą atomową. W efekcie powstały dwa niezwykłe samoloty: myśliwsko-bombowy Lockheed F-117 "Nighthawk" (Nocny jastrząb) oraz bombowiec strategiczny Northrop B-2 [patrz: Znikający punkt, "WiŻ" nr 10/1989].<br><br>&lt;tit1&gt;LOCKHEED F-117 "NIGHTHAWK"&lt;/tit1&gt;<br>By zmniejszyć skuteczną powierzchnię odbicia, zastosowano niecodzienny kształt złożony z fragmentów płaszczyzn
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego