Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2895
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
większa niż życie") lub rzadziej historią rozciągniętą w odcinkach (np. "Czarne chmury").
Ta zasadnicza różnica rodzi oczywisty problem adaptacji filmów dla potrzeb seriali i na odwrót. Niemniej zrealizowano z powodzeniem sporo jednych i drugich, wzajemnie siebie wspierających. Sukcesem były z całą pewnością groteska antywojenna "MASH" Roberta Altmana i serial pod takim samym tytułem (najdłuższy serial amerykańskiej telewizji: 1972-83).
Na tym przykładzie widać, że trudno sprawić, by oba dzieła (pierwotne i jego nowa wersja) miały tych samych zwolenników. To efekt nieco innego stylu obu filmów i zresztą słusznie, bo przecież nie ma sensu niewolniczo kopiować poprzednika, dostosowując go jedynie do nowej formuły
większa niż życie&lt;/&gt;") lub rzadziej historią rozciągniętą w odcinkach (np. "&lt;name type="tit"&gt;Czarne chmury&lt;/&gt;"). <br>Ta zasadnicza różnica rodzi oczywisty problem adaptacji filmów dla potrzeb seriali i na odwrót. Niemniej zrealizowano z powodzeniem sporo jednych i drugich, wzajemnie siebie wspierających. Sukcesem były z całą pewnością groteska antywojenna &lt;name type="tit"&gt;"MASH"&lt;/&gt; &lt;name type="person"&gt;Roberta Altmana&lt;/&gt; i serial pod takim samym tytułem (najdłuższy serial amerykańskiej telewizji: 1972-83).<br>Na tym przykładzie widać, że trudno sprawić, by oba dzieła (pierwotne i jego nowa wersja) miały tych samych zwolenników. To efekt nieco innego stylu obu filmów i zresztą słusznie, bo przecież nie ma sensu niewolniczo kopiować poprzednika, dostosowując go jedynie do nowej formuły
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego