Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
czasopisma "Europa". Szkic ten ukazuje, jak teatr najbardziej klasyczny był widziany przez najwybitniejszego prawodawcę nowego nurtu.
Schlegel rozpoczął od wymienienia repertuaru 14 paryskich teatrów, co wyraźnie przydało aktualności jego uwagom; zajął się jednak gatunkiem najważniejszym, czyli tragedią. Swoje opinie opierał na tym, co widział w teatrach, ale ewidentnie również na tekstach spoza ówczesnego repertuaru, znanych mu z lektury. Poziom przedstawień i sztuk oceniał ogólnie jako fatalny, zaskorupiały w dawnych konwencjach i stwierdzał, że teatr powinien ulec zupełnej i całkowitej przemianie. Skostnienie przypisywał kilku czynnikom. Po pierwsze, długotrwałym efektom rewolucji francuskiej; sądził, że reakcją na tamte wydarzenia stało się publiczne demonstrowanie przez
czasopisma "Europa". Szkic ten ukazuje, jak teatr najbardziej klasyczny był widziany przez najwybitniejszego prawodawcę nowego nurtu.<br>Schlegel rozpoczął od wymienienia repertuaru 14 paryskich teatrów, co wyraźnie przydało aktualności jego uwagom; zajął się jednak gatunkiem najważniejszym, czyli tragedią. Swoje opinie opierał na tym, co widział w teatrach, ale ewidentnie również na tekstach spoza ówczesnego repertuaru, znanych mu z lektury. Poziom przedstawień i sztuk oceniał ogólnie jako fatalny, zaskorupiały w dawnych konwencjach i stwierdzał, że teatr powinien ulec zupełnej i całkowitej przemianie. Skostnienie przypisywał kilku czynnikom. Po pierwsze, długotrwałym efektom rewolucji francuskiej; sądził, że reakcją na tamte wydarzenia stało się publiczne demonstrowanie przez
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego