Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
s. 18). Agnus stanowi swojego rodzaju
konstrukcję syntetyczną, budowaną na materiale chorałowym Kyrie (zgodnie z tradycją)
oraz tej części. Rozpoczyna ją fraza chorałowa z pierwszej części mszy identycznie
rytmizowana (lecz z tekstem Agnus Dei), eksponowana jednogłosowo (B, s. 23),
kończy zaś zakończeniowy materiał motywiczny tej frazy, dwojony w czterogłosie,
z tekstem dona nobis pacem (s. 27). W 2 i 3 Agnus kompozytor eksponuje materiał
frazy inicjalnej tej części mszy du Monta, tworząc ekspresyjną linię melodyczną
(A następnie T, s. 25) na tle homorytmicznych struktur pozostałych głosów. Odcinek
zaś dona nobis pacem rozpoczyna cytowana w Alcie (w czterogłosowej fakturze
homofonicznej) fraza chorałowa
s. 18). Agnus stanowi swojego rodzaju <br>konstrukcję syntetyczną, budowaną na materiale chorałowym Kyrie (zgodnie z tradycją) <br>oraz tej części. Rozpoczyna ją fraza chorałowa z pierwszej części mszy identycznie <br>rytmizowana (lecz z tekstem Agnus Dei), eksponowana jednogłosowo (B, s. 23), <br>kończy zaś zakończeniowy materiał motywiczny tej frazy, dwojony w czterogłosie, <br>z tekstem dona nobis pacem (s. 27). W 2 i 3 Agnus kompozytor eksponuje materiał <br>frazy inicjalnej tej części mszy du Monta, tworząc ekspresyjną linię melodyczną <br>(A następnie T, s. 25) na tle homorytmicznych struktur pozostałych głosów. Odcinek <br>zaś dona nobis pacem rozpoczyna cytowana w Alcie (w czterogłosowej fakturze <br>homofonicznej) fraza chorałowa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego