Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 11.07
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1999
od którego zależy nasza pozycja - mówi socjolog Halina Frańczak z Neumann Institute. - Wybieranie markowych towarów to nie tylko komunikowanie, że mamy wystarczająco dużo pieniędzy, ale też zaspokajanie wewnętrznej potrzeby używania rzeczy odpowiedniej jakości, które można kupić w określonym miejscu. Oszczędzamy sobie w ten sposób męczącego szukania i podejmowania decyzji. - Podstawowa teoria psychologii społecznej zakłada, że przy wyborze kierujemy się doświadczeniem, nawykiem. Stąd wynika konserwatyzm szczególnie starszych konsumentów podczas zakupów: zawsze sięgają po znane, sprawdzone marki, bo to oszczędza im stresu, co w powodzi sklepów ma fundamentalne znaczenie. Natomiast młodzi częściej poddają się przeciwnej tendencji: są podatni na nowości, chcą przełamać rutynę
od którego zależy nasza pozycja - mówi socjolog Halina Frańczak z Neumann Institute. - Wybieranie markowych towarów to nie tylko komunikowanie, że mamy wystarczająco dużo pieniędzy, ale też zaspokajanie wewnętrznej potrzeby używania rzeczy odpowiedniej jakości, które można kupić w określonym miejscu. Oszczędzamy sobie w ten sposób męczącego szukania i podejmowania decyzji. - Podstawowa teoria psychologii społecznej zakłada, że przy wyborze kierujemy się doświadczeniem, nawykiem. Stąd wynika konserwatyzm szczególnie starszych konsumentów podczas zakupów: zawsze sięgają po znane, sprawdzone marki, bo to oszczędza im stresu, co w powodzi sklepów ma fundamentalne znaczenie. Natomiast młodzi częściej poddają się przeciwnej tendencji: są podatni na nowości, chcą przełamać rutynę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego