Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
teorie" pedagogiczne. Zaczęto też mówić o psychologii szkolnej, psychologii wychowawczej, a także o psychologii dziecka czy też o pedagogicznej teorii wychowania, opartej na ogólniejszych teoriach psychologicznych. Analogicznie zaczęły powstawać psychologie: lekarska, przemysłowa, penitencjarna, wojskowa, kosmiczna, pastoralna itp. Mamy zatem z jednej strony teorię psychologiczną par excellence, a z drugiej strony "teorie" psychologiczne odnoszące się do poszczególnych sfer praktycznej działalności człowieka. Te drugie zaliczono do psychologii stosowanej. Pierwsze z kolei zaczęto niekiedy, dość niezręcznie, określać mianem psychologii teoretycznej (Tomaszewski, 1963, s. 46), dla podkreślenia braku bezpośredniej więzi tejże psychologii z praktyką psychologiczną.

Tak jak przedmiotem psychologii jest - według Tomaszewskiego (1975, s. 8
teorie" pedagogiczne. Zaczęto też mówić o psychologii szkolnej, psychologii wychowawczej, a także o psychologii dziecka czy też o pedagogicznej teorii wychowania, opartej na ogólniejszych teoriach psychologicznych. Analogicznie zaczęły powstawać psychologie: lekarska, przemysłowa, penitencjarna, wojskowa, kosmiczna, pastoralna itp. Mamy zatem z jednej strony teorię psychologiczną par excellence, a z drugiej strony "teorie" psychologiczne odnoszące się do poszczególnych sfer praktycznej działalności człowieka. Te drugie zaliczono do psychologii stosowanej. Pierwsze z kolei zaczęto niekiedy, dość niezręcznie, określać mianem psychologii teoretycznej (Tomaszewski, 1963, s. 46), dla podkreślenia braku bezpośredniej więzi tejże psychologii z praktyką psychologiczną. <br><br>Tak jak przedmiotem psychologii jest - według Tomaszewskiego (1975, s. 8
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego