Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
sztuki przekładu oraz losu dramatu w teatrze.
Toteż z widocznym obrzydzeniem ukazał teatr jako rozpadającego się molocha, w którego tryby wtłacza się dzieło dramaturga: . Oto i konflikt między teatrem a dramaturgiem.
Vigny cenił w sztuce szczególnie prawdę i piękno; toteż pisząc o teatrze nie pochlebiał publiczności, przeciwnie, prowokował, wykpiwał ów "tłum umysłów kalekich i leniwych", gdyż .
Praktyczny, niemal użytkowy cel przedmów "teatralnych" widać świetnie na przykładzie tekstów Aleksandra Dumasa. Opatrzył nimi tylko kilka wczesnych sztuk. Służyły przede wszystkim autoreklamie osoby młodego autora. Przedstawiał się w nich nie jako artysta szkoły romantycznej, lecz jako pisarz o tym samym co oni rodowodzie, który
sztuki przekładu oraz losu dramatu w teatrze.<br>Toteż z widocznym obrzydzeniem ukazał teatr jako rozpadającego się molocha, w którego tryby wtłacza się dzieło dramaturga: &lt;gap&gt;. Oto i konflikt między teatrem a dramaturgiem.<br>Vigny cenił w sztuce szczególnie prawdę i piękno; toteż pisząc o teatrze nie pochlebiał publiczności, przeciwnie, prowokował, wykpiwał ów "tłum umysłów kalekich i leniwych", gdyż &lt;gap&gt;.<br>Praktyczny, niemal użytkowy cel przedmów "teatralnych" widać świetnie na przykładzie tekstów Aleksandra Dumasa. Opatrzył nimi tylko kilka wczesnych sztuk. Służyły przede wszystkim autoreklamie osoby młodego autora. Przedstawiał się w nich nie jako artysta szkoły romantycznej, lecz jako pisarz o tym samym co oni rodowodzie, który
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego