Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Łukasz
Tytuł: strona o żeglarstwie
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
4 m
Załoga: 54 osób
Dł. kadłuba: 42,7 m
Armator: Marynarka Wojenna RP, Polska
Wys. max: 33,5 m
Materiał konstrukcyjny: stal
Szerokość: 8 m
Budowniczy: Stocznia Gdańska, Polska
Zanurzenie: 3,8 m
Silnik: 310 KM, diesel


LWÓW

Pierwszym polskim żaglowcem szkolnym, kolebką nawigatorów jeszcze Tczewskiej Szkoły Morskiej, był trzymasztowy bark - LWÓW. Zbudowany w 1869 roku w Wielkiej Brytanii, jako fregata CHINSURA, transportował towary i pasażerów do Indii i Australii. W 1883 roku przeszedł pod włoską banderę zmieniając nazwę na LUCCO, a w 1915 roku stał się własnością holenderskiego armatora, który przetaklował go na bark z nazwie NEST. Został wyszukany
4 m<br>Załoga: 54 osób<br>Dł. kadłuba: 42,7 m<br>Armator: Marynarka Wojenna RP, Polska<br>Wys. max: 33,5 m<br>Materiał konstrukcyjny: stal<br>Szerokość: 8 m<br>Budowniczy: Stocznia Gdańska, Polska<br>Zanurzenie: 3,8 m<br>Silnik: 310 KM, diesel<br><br><br>&lt;tit&gt;LWÓW&lt;/&gt;<br><br>Pierwszym polskim żaglowcem szkolnym, kolebką nawigatorów jeszcze Tczewskiej Szkoły Morskiej, był trzymasztowy bark - LWÓW. Zbudowany w 1869 roku w Wielkiej Brytanii, jako fregata CHINSURA, transportował towary i pasażerów do Indii i Australii. W 1883 roku przeszedł pod włoską banderę zmieniając nazwę na LUCCO, a w 1915 roku stał się własnością holenderskiego armatora, który przetaklował go na bark z nazwie NEST. Został wyszukany
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego