Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
zdarzeń na standardowe i wyjątkowe.
- Metoda zarządzania przez koszty i zyski. W tej metodzie akcentuje się rolę ekonomicznego instrumentarium w zarządzaniu. Każda organizacja tworzy koszty wpływające bezpośrednio na wynik finansowy. Występuje więc potrzeba racjonalizacji i kontroli powstawania kosztów u samych źródeł, tzn. w jednostkach organizacyjnych, które także przyczyniają się do tworzenia zysków. Stosowanie metody wymaga wdrożenia pełnego rachunku kosztów i zysków, w odniesieniu do tzw. centrów kosztów, centrów zysku lub centrów rozwoju oraz wykorzystania stymulacji ekonomicznej. Metoda jest najczęściej stosowana w ramach rozrachunku wewnętrznego i controllingu.
- Metoda zarządzania przez marketing. Metoda ta opiera się na założeniu, że funkcje marketingowe przenikają całą
zdarzeń na standardowe i wyjątkowe.<br>- Metoda zarządzania przez koszty i zyski. W tej metodzie akcentuje się rolę ekonomicznego instrumentarium w zarządzaniu. Każda organizacja tworzy koszty wpływające bezpośrednio na wynik finansowy. Występuje więc potrzeba racjonalizacji i kontroli powstawania kosztów u samych źródeł, tzn. w jednostkach organizacyjnych, które także przyczyniają się do tworzenia zysków. Stosowanie metody wymaga wdrożenia pełnego rachunku kosztów i zysków, w odniesieniu do tzw. centrów kosztów, centrów zysku lub centrów rozwoju oraz wykorzystania stymulacji ekonomicznej. Metoda jest najczęściej stosowana w ramach rozrachunku wewnętrznego i controllingu.<br>- Metoda zarządzania przez marketing. Metoda ta opiera się na założeniu, że funkcje marketingowe przenikają całą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego