Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
być trwała lub momentaryczna.
Według drugiej interpretacji ten, kto dostąpi 'oświecenia', musi cały czas
wyrażać prawdę o rzeczywistości jako 'absolutnie sprzecznej samotożsamości',
stosując 'logikę paradoksu' w słowach i czynach. Oświecony nie dochodzi do
wniosku, że skoro zrozumiał, na czym polega istota rzeczywistości, może już
sobie nie zawracać głowy tym problemem, tylko powinien zająć się czymś
zupełnie innym. 'Oświecenie' nie jest wiedzą w sensie przedmiotowym, ale
doświadczeniem zmiany perspektywy postrzegania rzeczywistości, które
prowadzi do postrzegania zgodnego z 'logiką paradoksu' - wszystko jest
takie samo, jak przed 'oświeceniem', a przecież zupełnie inne. Ten, kto tego
doświadczył i zamieszkał na zawsze w 'absolutnie sprzecznej samotożsamości',
musi
być trwała lub momentaryczna. <br>Według drugiej interpretacji ten, kto dostąpi 'oświecenia', musi cały czas <br>wyrażać prawdę o rzeczywistości jako 'absolutnie sprzecznej samotożsamości', <br>stosując 'logikę paradoksu' w słowach i czynach. Oświecony nie dochodzi do <br>wniosku, że skoro zrozumiał, na czym polega istota rzeczywistości, może już <br>sobie nie zawracać głowy tym problemem, tylko powinien zająć się czymś <br>zupełnie innym. 'Oświecenie' nie jest wiedzą w sensie przedmiotowym, ale <br>doświadczeniem zmiany perspektywy postrzegania rzeczywistości, które <br>prowadzi do postrzegania zgodnego z 'logiką paradoksu' - wszystko jest <br>takie samo, jak przed 'oświeceniem', a przecież zupełnie inne. Ten, kto tego <br>doświadczył i zamieszkał na zawsze w 'absolutnie sprzecznej samotożsamości', <br>musi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego