Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
są od bieżącej sytuacji ruchowej na szlaku i oddziaływania pociągu na urządzenia sterowania ruchem. Na linii wyposażonej w blokadę samoczynną nie obowiązuje zasada, iż na jednym odstępie, w tym samym czasie znajdować się może tylko jeden pociąg. Maszynista prowadzący pociąg na szlaku z samoczynną blokadą liniową ma prawo pominąć - po uprzednim przed nim zatrzymaniu - semafor ostępowy wskazujący sygnał "Stój". Bez zatrzymania - jednak po uprzedniej redukcji prędkości - semafor wskazujący sygnał "Stój" może pominąć maszynista ciężkiego pociągu towarowego, gdy semafor ten zaopatrzony jest we wskaźnik W-22.
Istnieją różne rodzaje i warianty samoczynnej blokady liniowej.

Samoczynna blokada liniowa dwustawna.

Samoczynna blokada liniowa trzystawna
są od bieżącej sytuacji ruchowej na szlaku i oddziaływania pociągu na urządzenia sterowania ruchem. Na linii wyposażonej w blokadę samoczynną nie obowiązuje zasada, iż na jednym odstępie, w tym samym czasie znajdować się może tylko jeden pociąg. Maszynista prowadzący pociąg na szlaku z samoczynną blokadą liniową ma prawo pominąć - po uprzednim przed nim zatrzymaniu - semafor ostępowy wskazujący sygnał "Stój". Bez zatrzymania - jednak po uprzedniej redukcji prędkości - semafor wskazujący sygnał "Stój" może pominąć maszynista ciężkiego pociągu towarowego, gdy semafor ten zaopatrzony jest we wskaźnik W-22.<br>Istnieją różne rodzaje i warianty samoczynnej blokady liniowej.<br><br>Samoczynna blokada liniowa dwustawna.<br><br>Samoczynna blokada liniowa trzystawna
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego