Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
przednionapędowym modelu. O ile jednostki 5-cylindrowe mieszczą się bez większych problemów, to "upchnięcie" 6-cylindrowego motoru (dotychczas montowanego wzdłużnie) jest prawdziwą sztuką. To wymusiło zastosowanie kompromisowego dla tak ciężkiego i szybkiego auta przedniego zawieszenia.

Rzędowe 6-cylindrowe silniki należą do jednostek o bardzo równym biegu, co zostało całkowicie potwierdzone w czasie naszego testu. Silnik "S80 T6" pracuje bez wibracji i do 4000 obr./min zupełnie go nie słychać. Jednostka ma dwie turbosprężarki, napędzane gazami wydechowymi z trzech cylindrów. Sprężarki są małe - ich bezwładność jest niewyczuwalna (nie ma "turbodziury"), natomiast wydajne. Silnik osiąga potężny maksymalny moment obrotowy 380 Nm w bardzo szerokim
przednionapędowym modelu. O ile jednostki 5-cylindrowe mieszczą się bez większych problemów, to "upchnięcie" 6-cylindrowego motoru (dotychczas montowanego wzdłużnie) jest prawdziwą sztuką. To wymusiło zastosowanie kompromisowego dla tak ciężkiego i szybkiego auta przedniego zawieszenia.<br><br>Rzędowe 6-cylindrowe silniki należą do jednostek o bardzo równym biegu, co zostało całkowicie potwierdzone w czasie naszego testu. Silnik "S80 T6" pracuje bez wibracji i do 4000 obr./min zupełnie go nie słychać. Jednostka ma dwie turbosprężarki, napędzane gazami wydechowymi z trzech cylindrów. Sprężarki są małe - ich bezwładność jest niewyczuwalna (nie ma "turbodziury"), natomiast wydajne. Silnik osiąga potężny maksymalny moment obrotowy 380 Nm w bardzo szerokim
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego