Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
południe (i godziny aż do nadejścia nocy), pora wschodu księżyca, wieczór przed zachodem słońca, pora zachodu, pora zmierzchu. I w scenie ostatniej - ciemność oblana światłem księżyca, czas śmierci. Pora dnia jest tu jedynym stałym elementem didaskaliów. Od dobowego cyklu zależy zmieniający się charakter przestrzeni, łagodnej w dzień, tajemniczej, pełnej duchów w porach ciemności i nocy. Tylko scena, usytuowana w pałacu Arymana, gdzieś poza ziemią, dzieje się o porze też nieokreślonej, jakby poza czasem.
Pory dnia są czasem wewnętrznej niemocy, męczącego oczekiwania. Czasem duchowej aktywności Manfreda jest bowiem noc, a nocna przestrzeń dramatu jest utworzona stosownie do charakteru zmagań bohatera. Noc jest porą
południe (i godziny aż do nadejścia nocy), pora wschodu księżyca, wieczór przed zachodem słońca, pora zachodu, pora zmierzchu. I w scenie ostatniej - ciemność oblana światłem księżyca, czas śmierci. Pora dnia jest tu jedynym stałym elementem didaskaliów. Od dobowego cyklu zależy zmieniający się charakter przestrzeni, łagodnej w dzień, tajemniczej, pełnej duchów w porach ciemności i nocy. Tylko scena, usytuowana w pałacu Arymana, gdzieś poza ziemią, dzieje się o porze też nieokreślonej, jakby poza czasem.<br>Pory dnia są czasem wewnętrznej niemocy, męczącego oczekiwania. Czasem duchowej aktywności Manfreda jest bowiem noc, a nocna przestrzeń dramatu jest utworzona stosownie do charakteru zmagań bohatera. Noc jest porą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego