Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
fakt, że wspomniany wcześniej trend do eliminowania z programu studiów nauk humanistycznych czy społecznych ma miejsce w wyższych szkołach pedagogicznych, kształcących przyszłych nauczycieli. Decyzją wręcz tragiczną w skutkach było wprowadzenie do programów szkolnych etyki jako przedmiotu alternatywnego i poniekąd konkurencyjnego w stosunku do religii. Zamiast rzeczywistego wzbogacenia edukacji humanistycznej narażono w praktyce jej wymiar etyczny na degradację i kompromitację. Etyka stała się dziedziną podejrzaną dla większości katechetów, rodziców i uczniów, a grozi nam, że już niedługo będzie wręcz utożsamiana z propagandą ateistyczną i moralnym relatywizmem. Tym bardziej, że w wytworzonej sytuacji o jej status w szkołach walczy najaktywniej Polskie Stowarzyszenie Wolnomyślicieli, potwierdzając
fakt, że wspomniany wcześniej trend do eliminowania z programu studiów nauk humanistycznych czy społecznych ma miejsce w wyższych szkołach pedagogicznych, kształcących przyszłych nauczycieli. Decyzją wręcz tragiczną w skutkach było wprowadzenie do programów szkolnych etyki jako przedmiotu alternatywnego i poniekąd konkurencyjnego w stosunku do religii. Zamiast rzeczywistego wzbogacenia edukacji humanistycznej narażono w praktyce jej wymiar etyczny na degradację i kompromitację. Etyka stała się dziedziną podejrzaną dla większości katechetów, rodziców i uczniów, a grozi nam, że już niedługo będzie wręcz utożsamiana z propagandą ateistyczną i moralnym relatywizmem. Tym bardziej, że w wytworzonej sytuacji o jej status w szkołach walczy najaktywniej Polskie Stowarzyszenie Wolnomyślicieli, potwierdzając
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego