Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 07.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
nagrań, sprzed pięciu, dziesięciu, a nawet dwudziestu lat. Ktoś powie, że taka muzyka płynie nie tyle z serca, ile z głowy - i będzie miał rację. Dzisiejszy jazz eksperymentalny, firmowany nazwiskami Laswella, Zorna czy Freda Fritha, nie ma nic wspólnego z muzyczną "rozmową" saksofonu, trąbki, kontrabasu czy fortepianu, jaka ukształtowała artystów w rodzaju Charliego Parkera czy Johna Coltrane'a.
Kilkadziesiąt lat temu jazz inspirował się muzyką czarnej Ameryki, dziś źródła inspiracji są inne. John Zorn, zarówno jako kompozytor jak i saksofonista, korzysta na przykład z wpływów popkultury. Wiele jego projektów odwołuje się do ścieżek dźwiękowych z amerykańskich filmów rysunkowych. Z kolei takie jego formacje
nagrań, sprzed pięciu, dziesięciu, a nawet dwudziestu lat. Ktoś powie, że taka muzyka płynie nie tyle z serca, ile z głowy - i będzie miał rację. Dzisiejszy jazz eksperymentalny, firmowany nazwiskami Laswella, Zorna czy Freda Fritha, nie ma nic wspólnego z muzyczną "rozmową" saksofonu, trąbki, kontrabasu czy fortepianu, jaka ukształtowała artystów w rodzaju Charliego Parkera czy Johna Coltrane'a.<br>Kilkadziesiąt lat temu jazz inspirował się muzyką czarnej Ameryki, dziś źródła inspiracji są inne. John Zorn, zarówno jako kompozytor jak i saksofonista, korzysta na przykład z wpływów popkultury. Wiele jego projektów odwołuje się do ścieżek dźwiękowych z amerykańskich filmów rysunkowych. Z kolei takie jego formacje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego