Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Wojsk Lądowych
Nr: 4 (34)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1962
uczyć celowania z mniejszej odległości, na przykład 50 m. W miarę postępów w szkoleniu i zdobywaniu niezbędnej praktyki odległość celowania można stopniowo zwiększać, aż do odległości zwykle stosowanej. Wydaje się, że w ten sposób można łatwiej doprowadzić do przystosowania ich narządu wzroku do widzenia jednoocznego.
Przyczyny niewykonywania strzelań z powodu wad wzroku nie są jednak zbyt liczne. W naszym wypadku stanowią one 24% ogólnej sumy nie wykonanych strzelań, przy czym zaledwie 10% stanowią poważniejsze niedomagania wzroku uniemożliwiające prawidłowe celowanie. Niedomagania te spowodowane zastały stanami pourazowymi oka. Pozostałe 14% przyczyn powodujących trudności w strzelaniu ma bezpośrednie źródło w metodycznych błędach nauki celowania
uczyć celowania z mniejszej odległości, na przykład 50 m. W miarę postępów w szkoleniu i zdobywaniu &lt;page nr=58&gt; niezbędnej praktyki odległość celowania można stopniowo zwiększać, aż do odległości zwykle stosowanej. Wydaje się, że w ten sposób można łatwiej doprowadzić do przystosowania ich narządu wzroku do widzenia jednoocznego.<br>Przyczyny niewykonywania strzelań z powodu wad wzroku nie są jednak zbyt liczne. W naszym wypadku stanowią one 24% ogólnej sumy nie wykonanych strzelań, przy czym zaledwie 10% stanowią poważniejsze niedomagania wzroku uniemożliwiające prawidłowe celowanie. Niedomagania te spowodowane zastały stanami pourazowymi oka. Pozostałe 14% przyczyn powodujących trudności w strzelaniu ma bezpośrednie źródło w metodycznych błędach nauki celowania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego