Typ tekstu: Książka
Tytuł: Przekształcenia własnościowe przedsiębiorstw w Polsce
Rok: 2002
nie dotykały zasadniczej postaci czteroszczeblowej, istniejącej od roku 1926 struktury zarządzania koleją, którą tworzyły: Dyrekcja Generalna, osiem dyrekcji okręgowych (DOKP), oddziały i inne jednostki szczebla pośredniego oraz jednostki wykonawcze. System zarządzania mający charakter systemu funkcjonalnego, o podwójnym podporządkowaniu szczebla wykonawczego, wykazywał w warunkach narastającej konkurencji i gospodarki rynkowej wiele istotnych wad.
W roku 1992 uruchomiono pierwsze pociągi pasażerskie w sieci EuroCity i InterCity, rozwijano system szybkiego przewozu towarów PKP-CARGO, wprowadzano regularne pociągi towarowe kontenerowe.
Znacząca zmiana sytuacji prawno-organizacyjnej PKP nastąpiła w połowie roku 1995, kiedy to Sejm RP przyjął ustawę o przedsiębiorstwie państwowym "Polskie Koleje Państwowe". Zgodnie z tą
nie dotykały zasadniczej postaci czteroszczeblowej, istniejącej od roku 1926 struktury zarządzania koleją, którą tworzyły: Dyrekcja Generalna, osiem dyrekcji okręgowych (DOKP), oddziały i inne jednostki szczebla pośredniego oraz jednostki wykonawcze. System zarządzania mający charakter systemu funkcjonalnego, o podwójnym podporządkowaniu szczebla wykonawczego, wykazywał w warunkach narastającej konkurencji i gospodarki rynkowej wiele istotnych wad.<br>W roku 1992 uruchomiono pierwsze pociągi pasażerskie w sieci EuroCity i InterCity, rozwijano system szybkiego przewozu towarów PKP-CARGO, wprowadzano regularne pociągi towarowe kontenerowe.<br>Znacząca zmiana sytuacji prawno-organizacyjnej PKP nastąpiła w połowie roku 1995, kiedy to Sejm RP przyjął ustawę o przedsiębiorstwie państwowym "Polskie Koleje Państwowe". Zgodnie z tą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego