Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 37
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
nadmierne odsunięcie jej od napędzającego ją mimośrodu, wyrobienie się opierającej się o ten mimośród dźwigni pompy albo zbyt słaba (lub pęknięta) sprężyna odpychająca przeponę (wszystko to dobrze widoczne na rysunku 1). W innych rozwiązaniach, np. w Polskim Fiacie 125p, dźwignia pompy paliwowej poruszana jest za pośrednictwem popychacza prostopadłego do osi wałka rozrządczego. Sposobu działania pompy to nie zmienia.
Przepona pompy silników dwusuwowych (rys. 2) jest uruchamiana przez kolejne nadciśnienia i podciśnienia powstające w skrzyni korbowej przy ruchach tłoków w kierunku ku wałowi korbowemu i od niego. Skok przepony stanie się zbyt krótki w przypadku uszkodzenia uszczelki między silnikiem a pompą, albo
nadmierne odsunięcie jej od napędzającego ją mimośrodu, wyrobienie się opierającej się o ten mimośród dźwigni pompy albo zbyt słaba (lub pęknięta) sprężyna odpychająca przeponę (wszystko to dobrze widoczne na rysunku 1). W innych rozwiązaniach, np. w Polskim Fiacie 125p, dźwignia pompy paliwowej poruszana jest za pośrednictwem popychacza prostopadłego do osi wałka rozrządczego. Sposobu działania pompy to nie zmienia. <br>Przepona pompy silników dwusuwowych (rys. 2) jest uruchamiana przez kolejne nadciśnienia i podciśnienia powstające w skrzyni korbowej przy ruchach tłoków w kierunku ku wałowi korbowemu i od niego. Skok przepony stanie się zbyt krótki w przypadku uszkodzenia uszczelki między silnikiem a pompą, albo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego