Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
nie znajdowały zbyt wielu nabywców. Rekordowy był rok 1926, kiedy sprzedano 5000 aut, ale później nigdy już nie udało się powtórzyć tego sukcesu. W dwa lata później produkcja spadła o połowę. Konkurencja wprowadzała nowe, wielocylindrowe silniki, na które Stutza nie było stać. Opracowano za to nową głowicę. Miała ona dwa wałki rozrządu i 4 zawory na cylinder. Bearcat, wyposażony w 156-konny silnik z taką głowicą, nazwany DV 32 (Dual Valves - podwójne zawory), rozpędzał się do prędkości ponad 160 km/h. Podobną prędkość mógł uzyskać jedynie trzy razy droższy Duesenberg.
Czasy Wielkiego Kryzysu nie sprzyjały producentom drogich wozów. W 1934 roku
nie znajdowały zbyt wielu nabywców. Rekordowy był rok 1926, kiedy sprzedano 5000 aut, ale później nigdy już nie udało się powtórzyć tego sukcesu. W dwa lata później produkcja spadła o połowę. Konkurencja wprowadzała nowe, wielocylindrowe silniki, na które Stutza nie było stać. Opracowano za to nową głowicę. Miała ona dwa wałki rozrządu i 4 zawory na cylinder. Bearcat, wyposażony w 156-konny silnik z taką głowicą, nazwany DV 32 (Dual Valves - podwójne zawory), rozpędzał się do prędkości ponad 160 km/h. Podobną prędkość mógł uzyskać jedynie trzy razy droższy Duesenberg.<br>Czasy Wielkiego Kryzysu nie sprzyjały producentom drogich wozów. W 1934 roku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego