Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 3 (33) marzec
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
dzielą go na dwie kategorie - stylistyczny i mechaniczny. Pierwszy polega na upiększaniu wyglądu samochodu za pomocą "elementów dodatkowych". Tuning mechaniczny to poważna sprawa. Tym zajmują się tylko wyspecjalizowane warsztaty, a "dostroić" mogą wszystko. Czasem rozkłada się auto niemal na atomy, by znacznie podwyższyć jego osiągi. W silniku zmienia się np. wałki rozrządu, dokłada wzmocnione sprzęgło, sprężarkę (turbo albo - zwłaszcza w samochodach amerykańskich - sprężarkę atmosferyczną). Opcja najprostsza (a więc najtańsza) to wymiana filtrów (zwłaszcza powietrza), usunięcie katalizatora i zamontowanie układu wydechowego z mniejszą liczbą tłumików, a także zmiana tzw. chipów w elektronicznych wnętrznościach samochodu. W ten sposób można uzyskać nawet kilkadziesiąt koni
dzielą go na dwie kategorie - stylistyczny i mechaniczny. Pierwszy polega na upiększaniu wyglądu samochodu za pomocą "elementów dodatkowych". Tuning mechaniczny to poważna sprawa. Tym zajmują się tylko wyspecjalizowane warsztaty, a "dostroić" mogą wszystko. Czasem rozkłada się auto niemal na atomy, by znacznie podwyższyć jego osiągi. W silniku zmienia się np. wałki rozrządu, dokłada wzmocnione sprzęgło, sprężarkę (turbo albo - zwłaszcza w samochodach amerykańskich - sprężarkę atmosferyczną). Opcja najprostsza (a więc najtańsza) to wymiana filtrów (zwłaszcza powietrza), usunięcie katalizatora i zamontowanie układu wydechowego z mniejszą liczbą tłumików, a także zmiana tzw. chipów w elektronicznych wnętrznościach samochodu. W ten sposób można uzyskać nawet kilkadziesiąt koni
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego