Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
firmom zwiększenie pewności przy planowaniu działań; małe i średnie przedsiębiorstwa o mniejszym zaangażowaniu w działalność eksportową nie będą zapewne odczuwać w tak dużym stopniu pozytywnego wpływu ograniczenia ryzyka kursowego. Będzie także zróżnicowana siła tego oddziaływania i wrażliwość różnych branż. Wprowadzenie euro zmniejszy także koszty transakcji eksportowo-importowych, wynikające z wymiany walut. W 1994r. szacunki Komisji Europejskiej wskazywały, że koszty wymian walut wynosiły ok.0,3-0,4 wartości PKB krajów członkowskich. Była to więc kwota przekraczająca 25mldECU. Możliwość wyeliminowania tych kosztów będzie stwarzała przedsiębiorstwom szansę na obniżenie cen swych produktów. Obecnie te koszty są bardziej odczuwalne przez mniejsze kraje i mniejsze
firmom zwiększenie pewności przy planowaniu działań; małe i średnie przedsiębiorstwa o mniejszym zaangażowaniu w działalność eksportową nie będą zapewne odczuwać w tak dużym stopniu pozytywnego wpływu ograniczenia ryzyka kursowego. Będzie także zróżnicowana siła tego oddziaływania i wrażliwość różnych branż. Wprowadzenie euro zmniejszy także koszty transakcji eksportowo-importowych, wynikające z wymiany walut. W 1994r. szacunki Komisji Europejskiej wskazywały, że koszty wymian walut wynosiły ok.0,3-0,4 wartości PKB krajów członkowskich. Była to więc kwota przekraczająca 25mldECU. Możliwość wyeliminowania tych kosztów będzie stwarzała przedsiębiorstwom szansę na obniżenie cen swych produktów. Obecnie te koszty są bardziej odczuwalne przez mniejsze kraje i mniejsze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego