Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
publikowanych komunikatów reklamowych pozwala określić kategorie relacji między poszczególnymi elementami sloganu. Kategorie te okazują się też przydatne dla konstruowania sloganów w sytuacji, gdy znane są już nadrzędne kryteria, określające pozycjonowanie produktu, a także styl formalny kampanii. Najczęściej wykorzystywane kategorie relacji między elementami sloganu a samym sloganem i obrazem kodowanym w wiadomości, przedstawiają się następująco:
1,
związek dwuznaczności lub wieloznaczności
Popieram POP i rok (Ad Fabrika).
Okap, który wciąga jak historia miłosna (Zebra).
2,
związek przyczynowości
Polar. Ten chłód się opłaca (Fart).
50 litrów powietrza może starczyć na całe życie (Publicis).
3,
związek porównawczy
1000 spraw. Jedna Idea. (Ad Fabrika).
Jedziesz, jedziesz
publikowanych komunikatów reklamowych pozwala określić kategorie relacji między poszczególnymi elementami sloganu. Kategorie te okazują się też przydatne dla konstruowania sloganów w sytuacji, gdy znane są już nadrzędne kryteria, określające pozycjonowanie produktu, a także styl formalny kampanii. Najczęściej wykorzystywane kategorie relacji między elementami sloganu a samym sloganem i obrazem kodowanym w wiadomości, przedstawiają się następująco: <br>1, <br>związek dwuznaczności lub wieloznaczności <br>Popieram POP i rok (Ad Fabrika). <br>Okap, który wciąga jak historia miłosna (Zebra). <br>2, <br>związek przyczynowości <br>Polar. Ten chłód się opłaca (Fart).<br>50 litrów powietrza może starczyć na całe życie (Publicis). <br>3, <br>związek porównawczy <br>1000 spraw. Jedna Idea. (Ad Fabrika). <br>Jedziesz, jedziesz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego