Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 12.05
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1999
wiedzę. Eurosceptycy, wykorzystując obawy i niewiedzę Polaków, są skuteczniejsi - odpowiada Marek Goliszewski.
Wiedza o UE jest w polskim społeczeństwie znikoma. Jeżeli politycy, rząd i organizacje pozarządowe nie wykorzystają najbliższych dwóch, trzech lat na merytoryczne propagowanie idei integracji, już dziś można się obawiać o wyniki referendum. Doświadczenia innych krajów wskazują, że wraz z intensyfikacją negocjacji wzrasta liczba eurosceptyków. W Polsce obserwujemy te same tendencje. Zwolenników integracji nie trzeba przekonywać, przeciwników i tak nie przekonamy, pozostają ci, którzy mają wątpliwości. - Powinniśmy utrwalać argumentacje przekonanych i przekonać do idei integracji tych wszystkich, którzy są otwarci na argumenty - twierdzi Andrzej Olechowski, były minister spraw zagranicznych. - Kampanię
wiedzę. Eurosceptycy, wykorzystując obawy i niewiedzę Polaków, są skuteczniejsi - odpowiada Marek Goliszewski.<br>Wiedza o UE jest w polskim społeczeństwie znikoma. Jeżeli politycy, rząd i organizacje pozarządowe nie wykorzystają najbliższych dwóch, trzech lat na merytoryczne propagowanie idei integracji, już dziś można się obawiać o wyniki referendum. Doświadczenia innych krajów wskazują, że wraz z intensyfikacją negocjacji wzrasta liczba eurosceptyków. W Polsce obserwujemy te same tendencje. Zwolenników integracji nie trzeba przekonywać, przeciwników i tak nie przekonamy, pozostają ci, którzy mają wątpliwości. - Powinniśmy utrwalać argumentacje przekonanych i przekonać do idei integracji tych wszystkich, którzy są otwarci na argumenty - twierdzi Andrzej Olechowski, były minister spraw zagranicznych. - Kampanię
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego