Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
czwarte wreszcie, osobliwa istota francuskiej tragedii tkwi według Schlegla nie tylko w formie zewnętrznej, prowadzącej do ocalenia reguły jedności kosztem narzucenia nieznośnej w teatrze monotonii stylu i metrum; ważniejsze jeszcze jest to, że Francuzi fatalnie kształtują tekst: ośrodkiem tragedii czynią najczęściej niemiłą sytuację, która wynika nie tylko z okoliczności, lecz wspiera się także na ohydzie odrażających, złośliwych i szyderczych charakterów - wszystko to współtworzy całość, na którą przykro patrzeć.
Jednym słowem - twierdził Fryderyk Schlegel - francuska tragedia jest w całości opanowana przez cechy, które można nazwać ohydą, atroce, a dla których brak nawet odpowiedniego słowa w języku niemieckim. Szczególnie nie do zniesienia jest
czwarte wreszcie, osobliwa istota francuskiej tragedii tkwi według Schlegla nie tylko w formie zewnętrznej, prowadzącej do ocalenia reguły jedności kosztem narzucenia nieznośnej w teatrze monotonii stylu i metrum; ważniejsze jeszcze jest to, że Francuzi fatalnie kształtują tekst: ośrodkiem tragedii czynią najczęściej niemiłą sytuację, która wynika nie tylko z okoliczności, lecz wspiera się także na ohydzie odrażających, złośliwych i szyderczych charakterów - wszystko to współtworzy całość, na którą przykro patrzeć.<br>Jednym słowem - twierdził Fryderyk Schlegel - francuska tragedia jest w całości opanowana przez cechy, które można nazwać ohydą, atroce, a dla których brak nawet odpowiedniego słowa w języku niemieckim. Szczególnie nie do zniesienia jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego