Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
Frankfurt z prędkością do 330 km/godz. Ale czy uruchomi?

Katastrofa w Eschede przestraszyła nawet Japończyków, mimo iż przez 34 lata nie zanotowali żadnego wypadku śmiertelnego. Natychmiast kazali dokonać technicznego przeglądu wszystkich składów szinkansena.

Natomiast demonstracyjnie odmówili pójścia w ślady konkurencji Francuzi, którzy nie omieszkali zauważyć, że choć ich pociąg wykoleił się dwa razy (raz przy pełnej szybkości), to nic się nie stało. Konstrukcja składu przypomina bowiem węża, a nie łańcuch, jak w przypadku pociągu ICE, japońskiego szinkansena, włoskiego ETR czy szwedzkiego X-2000. Tyle tylko, że tam gdzie TGV wypadał z szyn, nie stały filary pod autostradą. Inna sprawa, że
Frankfurt z prędkością do 330 km/godz. Ale czy uruchomi?<br><br> Katastrofa w Eschede przestraszyła nawet Japończyków, mimo iż przez 34 lata nie zanotowali żadnego wypadku śmiertelnego. Natychmiast kazali dokonać technicznego przeglądu wszystkich składów &lt;orig&gt;szinkansena&lt;/&gt;.<br><br> Natomiast demonstracyjnie odmówili pójścia w ślady konkurencji Francuzi, którzy nie omieszkali zauważyć, że choć ich pociąg wykoleił się dwa razy (raz przy pełnej szybkości), to nic się nie stało. Konstrukcja składu przypomina bowiem węża, a nie łańcuch, jak w przypadku pociągu ICE, japońskiego &lt;orig&gt;szinkansena&lt;/&gt;, włoskiego ETR czy szwedzkiego X-2000. Tyle tylko, że tam gdzie TGV wypadał z szyn, nie stały filary pod autostradą. Inna sprawa, że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego