natury buddy'), Sutra o Zstąpieniu na Wyspę Lanka ('oświecenie' <br>jako przełom u samych podstaw 'jaźni jednostkowej', niezależność od <br>wszelkich autorytetów). <br>Eisai, założyciel szkoły rinzai w Japonii, zetknął się w Chinach z teorią <br>zen jako przekazu niezależnego od sutr, jednak po powrocie do kraju doszedł <br>do wniosku, że idea ta została wypaczona w szkole Darumy, założonej przez <br>Dainichi Nonina (XII/XIII), której przedstawiciele nie przywiązywali wagi <br>do żadnej formy praktyki religijnej. Eisai, chociaż uznawał niewyrażalność <br><page nr=251><br>'oświecenia', pisał: <q>"Uważa się, że szkoła zen jest Ťniezależna od słówť. <br>Istnieje zagrożenie, że to określenie zostanie mylnie zinterpretowane jako <br>fałszywy pogląd na istotę 'pustki' [...]. Jeśli ktoś