Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
energii na tzw. pasażerokilometr jest 15 razy większe niż na kolei. Autobusy zanieczyszczają atmosferę 24 razy bardziej niż lokomotywy spalinowe, nie mówiąc już o elektrycznych.
Ponieważ wszelkie prognozy wróżą zwyżkę pozyskiwania energii w ogóle, należy tak ustalać zasady rozwoju transportu, aby dobrze rozegrać pomyślną kartę. Skutki przewartościowań znajdą być może wyraz w programach drugiej połowy lat osiemdziesiątych, bo co do pierwszej, na to się nie zanosi . Prawda, że plan na najbliższe pięciolecia dopiero się rodzi, jednak jego z grubsza zarysowane kontury nie zapowiadają wyraźnego przemieszczania się akcentów.

Potencjał przewoźnika drogowego nadal ma, jakby nigdy nic, powiększać się dużo szybciej niż kolei
energii na tzw. &lt;orig&gt;pasażerokilometr&lt;/&gt; jest 15 razy większe niż na kolei. Autobusy zanieczyszczają atmosferę 24 razy bardziej niż lokomotywy spalinowe, nie mówiąc już o elektrycznych.<br>Ponieważ wszelkie prognozy wróżą zwyżkę pozyskiwania energii w ogóle, należy tak ustalać zasady rozwoju transportu, aby dobrze rozegrać pomyślną kartę. Skutki przewartościowań znajdą być może wyraz w programach drugiej połowy lat osiemdziesiątych, bo co do pierwszej, na to się nie zanosi . Prawda, że plan na najbliższe pięciolecia dopiero się rodzi, jednak jego z grubsza zarysowane kontury nie zapowiadają wyraźnego przemieszczania się akcentów.<br><br> Potencjał przewoźnika drogowego nadal ma, jakby nigdy nic, powiększać się dużo szybciej niż kolei
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego