Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 01.17
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
bardziej pomagamy młodzieży ze wsi, dofinansowując internaty, czy fundując dla niej stypendia i pozwalając dojeżdżać do szkoły z domu - tłumaczyła wiceminister edukacji Ewa Freyberg. - Zdania ekspertów były podzielone, a teraz już wiemy, że integracja z domem, Kościołem, środowiskiem jest równie ważna jak chęć nauki. Nie wolno nikogo z jego środowiska wyrywać.
Z badań wynika, że w internatach i na stancjach mieszka tylko 7 proc. uczniów szkół ponadgimnazjalnych ze wsi. Reszta do szkoły dojeżdża.
Eksperci zastanawiają się też, w jaki sposób przekonać wykształconą młodzież, żeby została na wsi. - Jednym z pomysłów jest fundowanie stypendiów, a potem zachęcanie młodzieży, by uczestniczyła w programach
bardziej pomagamy młodzieży ze wsi, dofinansowując internaty, czy fundując dla niej stypendia i pozwalając dojeżdżać do szkoły z domu&lt;/&gt; - tłumaczyła wiceminister edukacji &lt;name type="person"&gt;Ewa Freyberg&lt;/&gt;. &lt;q&gt;- Zdania ekspertów były podzielone, a teraz już wiemy, że integracja z domem, &lt;name type="org"&gt;Kościołem&lt;/&gt;, środowiskiem jest równie ważna jak chęć nauki. Nie wolno nikogo z jego środowiska wyrywać.&lt;/&gt;<br>Z badań wynika, że w internatach i na stancjach mieszka tylko 7 proc. uczniów szkół ponadgimnazjalnych ze wsi. Reszta do szkoły dojeżdża.<br>Eksperci zastanawiają się też, w jaki sposób przekonać wykształconą młodzież, żeby została na wsi. &lt;q&gt;- Jednym z pomysłów jest fundowanie stypendiów, a potem zachęcanie młodzieży, by uczestniczyła w programach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego