Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
tego, na co czekał bohater, nie jest finałem oczekiwania, lecz tylko intensyfikacją tego stanu. Zdając się zwieńczeniem, stanowi ono rodzaj pozornego punktu kulminacyjnego filmowego opowiadania. Właściwa kulminacja jednak, to podpalenie domu - ofiara złożona przez Aleksandra Bogu w zamian za ocalenie. W istocie zaś - akt wiary i dopełnienie warunków przymierza zawartego z Bogiem przez modlitwę.
Dzięki kompozycji opartej na dwóch punktach kulminacyjnych, które wyznaczają oś oczekiwania (oczekiwania obecnego w ekspozycji jako podskórne napięcie, a w centralnej części filmu zdominowanego przez strach i paniczne poszukiwanie ratunku), wolne i wolniejsze tempo staje się podstawową zasadą organizującą całe dzieło filmowe: narrację i rzeczywistość przedstawioną.
Utwór ekranowy
tego, na co czekał bohater, nie jest finałem oczekiwania, lecz tylko intensyfikacją tego stanu. Zdając się zwieńczeniem, stanowi ono rodzaj pozornego punktu kulminacyjnego filmowego opowiadania. Właściwa kulminacja jednak, to podpalenie domu - ofiara złożona przez Aleksandra Bogu w zamian za ocalenie. W istocie zaś - akt wiary i dopełnienie warunków przymierza zawartego z Bogiem przez modlitwę.<br>Dzięki kompozycji opartej na dwóch punktach kulminacyjnych, które wyznaczają oś oczekiwania (oczekiwania obecnego w ekspozycji jako podskórne napięcie, a w centralnej części filmu zdominowanego przez strach i paniczne poszukiwanie ratunku), wolne i wolniejsze tempo staje się podstawową zasadą organizującą całe dzieło filmowe: narrację i rzeczywistość przedstawioną.<br>Utwór ekranowy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego