Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
do ludu. Ciekawie sformułował ten problem Kotarbiński w przywoływanym artykule:
((..)))
Rozważania Kotarbińskiego wydają się znamienne dla czasu przełomu dlatego, że uwzględniają tradycyjną sztukę popularną (czy ludową) sygnalizują nowe zjawisko i wskazują na idące z jego strony zagrożenia. Skądinąd tradycyjna kultura popularna nie stanowiła dla krytyki młodopolskiej osobnego problemu, a już z całą pewnością nie była w niej interpretowana jako zagrożenie. Przeciwnie, była traktowana inaczej, o czym świadczą powszechne w okresie fascynacje folklorem, choć akurat najwybitniejsi krytycy szerzej nim się nie zajmowali. W sposób konsekwentny od sztuki tradycyjnej, łączącej się z archaiczną stratyfikacją społeczną, oddzielono to, co było "szukaniem łatwych i tanich efektów", czyli
do ludu. Ciekawie sformułował ten problem Kotarbiński w przywoływanym artykule: <br>((..)))<br>&lt;page nr=145&gt; Rozważania Kotarbińskiego wydają się znamienne dla czasu przełomu dlatego, że uwzględniają tradycyjną sztukę popularną (czy ludową) sygnalizują nowe zjawisko i wskazują na idące z jego strony zagrożenia. Skądinąd tradycyjna kultura popularna nie stanowiła dla krytyki młodopolskiej osobnego problemu, a już z całą pewnością nie była w niej interpretowana jako zagrożenie. Przeciwnie, była traktowana inaczej, o czym świadczą powszechne w okresie fascynacje folklorem, choć akurat najwybitniejsi krytycy szerzej nim się nie zajmowali. W sposób konsekwentny od sztuki tradycyjnej, łączącej się z archaiczną stratyfikacją społeczną, oddzielono to, co było "szukaniem łatwych i tanich efektów", czyli
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego