Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
swoim własnym istnieniem, a nie z wydarzeniami, w które został zaplątany. Jego bunt, jak zwykle u Herzoga, przekracza ramy reakcji racjonalnej, jest radykalny do ostateczności. Ale pragnienia, aby "podpalić słońce" nie należy interpretować w języku psychopatologii, klęska bohatera wiąże się przecież z tęsknotą do wielkości.
Odejście od normy może wynikać z pasji, marzenia, idée fixe - jak w filmie Wielka ekstaza snycerza Steinera znakomitego skoczka na nartach i zarazem artysty. Człowieka - jak go przedstawia Werner Herzog - który na skoczni, ale także i w zaciszu swojej pracowni, realizuje mit Ikara, jeśli podniebny lot rozumieć również metaforycznie jako oderwanie od świata przyziemnego, tęsknotę do przekroczenia
swoim własnym istnieniem, a nie z wydarzeniami, w które został zaplątany. Jego bunt, jak zwykle u Herzoga, przekracza ramy reakcji racjonalnej, jest radykalny do ostateczności. Ale pragnienia, aby "podpalić słońce" nie należy interpretować w języku psychopatologii, klęska bohatera wiąże się przecież z tęsknotą do wielkości.<br>Odejście od normy może wynikać z pasji, marzenia, idée fixe - jak w filmie Wielka ekstaza snycerza Steinera znakomitego skoczka na nartach i zarazem artysty. Człowieka - jak go przedstawia Werner Herzog - który na skoczni, ale także i w zaciszu swojej pracowni, realizuje mit Ikara, jeśli podniebny lot rozumieć również metaforycznie jako oderwanie od świata przyziemnego, tęsknotę do przekroczenia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego