Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 04.03 (14)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
o etykę wydawców, którzy odpowiedzialni są za definiowanie formatu i wykrawanie w nim przestrzeni na dziennikarską misję, obiektywizm i niezależność.

Wydawcy jednak także nie są niezależni: kierują się bowiem kardynalną zasadą handlową, jaką jest spełnienie oczekiwań klientów. A zatem codziennie muszą odpowiadać sobie na pytanie, co jeszcze mogą uczynić, by zadowolić swoich klientów: nadawać wiadomości rzetelne czy atrakcyjne? Schlebiać niskim gustom czy edukować? Zaspokajać ciemne żądze i brudne instynkty czy wychowywać? Promować podglądactwo i zbrodnię czy kulturę wysoką? Co zrobić, by zwiększyć nakład czy oglądalność?

Otóż prawda jest prozaiczna: wydawcy chcą po prostu zarobić na chleb! Nie im oceniać, czy oczekiwania
o etykę wydawców, którzy odpowiedzialni są za definiowanie formatu i wykrawanie w nim przestrzeni na dziennikarską misję, obiektywizm i niezależność.<br><br>Wydawcy jednak także nie są niezależni: kierują się bowiem kardynalną zasadą handlową, jaką jest spełnienie oczekiwań klientów. A zatem codziennie muszą odpowiadać sobie na pytanie, co jeszcze mogą uczynić, by zadowolić swoich klientów: nadawać wiadomości rzetelne czy atrakcyjne? Schlebiać niskim gustom czy edukować? Zaspokajać ciemne żądze i brudne instynkty czy wychowywać? Promować podglądactwo i zbrodnię czy kulturę wysoką? Co zrobić, by zwiększyć nakład czy oglądalność?<br><br>Otóż prawda jest prozaiczna: wydawcy chcą po prostu zarobić na chleb! Nie im oceniać, czy oczekiwania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego