legalnych".<br><gap reason="tab"><br><br>Kolejna cecha różniąca konsumentów "legalnych" i "nielegalnych" to większe ryzyko wystąpienia korelatów nadmiernego spożycia alkoholu. W ciągu roku poprzedzającego badanie 5,9% klientów czarnego rynku kierowało samochodem pod wpływem alkoholu (wśród zaopatrujących się w alkohol w legalnych punktach sprzedaży - 2,0%), a 22,0% piło alkohol w pracy (wśród zaopatrujących się w alkohol w legalnych punktach sprzedaży ?6,6%). <br><gap reason="tab"><br><br>W rodzinach niemal dwukrotnie większej liczby "nielegalnych" - 27,1%, niż "legalnych" - 13,3%, dochodziło, w ciągu roku poprzedzającego badanie, do przemocy fizycznej lub psychicznej; 13% kupujących alkohol poza legalną siecią dystrybucji było w dzieciństwie obiektem przemocy, a 26% - świadkiem przemocy domowej