Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 19.9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
właściciele
londyńskich scen; uważają oni, że teatr bez wsparcia silnej grupy
kapitałowej nie będzie dzisiaj w stanie sprostać konkurencji wielkich
rewii. Pełni obaw pozostają natomiast dyrektorzy scen prowincjonalnych,
którymi amerykański potentat nie interesuje się, a którym niewątpliwie
odbierze część widowni.
Teatry w innych państwach europejskich, do których nie dotarły jeszcze
zapędy amerykańskiego koncernu, także ratują się przechodzeniem od systemu
etatystycznego na menedżerski. Przykładem sceny Włoch i Francji, czyli
krajów, w których tradycja teatralna jest szczególnie silna.
We Włoszech tylko kilka scen - Piccolo di Milano czy Teatro di Roma -
działa w stałej obsadzie. Pozostałe goszczą zespoły objazdowe albo
zagraniczne. Działa też około
właściciele<br>londyńskich scen; uważają oni, że teatr bez wsparcia silnej grupy<br>kapitałowej nie będzie dzisiaj w stanie sprostać konkurencji wielkich<br>rewii. Pełni obaw pozostają natomiast dyrektorzy scen prowincjonalnych,<br>którymi amerykański potentat nie interesuje się, a którym niewątpliwie<br>odbierze część widowni.<br>Teatry w innych państwach europejskich, do których nie dotarły jeszcze<br>zapędy amerykańskiego koncernu, także ratują się przechodzeniem od systemu<br>etatystycznego na menedżerski. Przykładem sceny Włoch i Francji, czyli<br>krajów, w których tradycja teatralna jest szczególnie silna.<br>We Włoszech tylko kilka scen - Piccolo di Milano czy Teatro di Roma -<br>działa w stałej obsadzie. Pozostałe goszczą zespoły objazdowe albo<br>zagraniczne. Działa też około
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego