Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Procesu", zabarwiona klimatem kina "czarnego". O ile "Seks..." był filmem dalekim od pretensjonalności, to "Kafka" niczego poza sztampowym podejściem do prozy praskiego urzędnika nie daje.
Niewiele lepiej wypadł późniejszy "Król wzgórza" - historia dojrzewania młodego chłopca. Soderbergh nie wykazał się tu niczym prócz warsztatowej sprawności.
Gdy wydawało się, że tak znakomicie zapowiadający się talent zgasł - Soderbergh w 1995 r. nakręcił "Na samym dnie" - remake "W pułapce miłości" Roberta Siodmaka z 1948 r. Z tym filmem wróciła Soderberghowi zdolność do sugestywnego przedstawiania postaci zdeprawowanych, a zarazem zwyczajnych. Taki jest główny bohater - nałogowy hazardzista, gotowy zrobić wszystko dla kobiety, ze skokiem na bank włącznie. I
Procesu"&lt;/&gt;, zabarwiona klimatem kina "czarnego". O ile &lt;name type="tit"&gt;"Seks..."&lt;/&gt; był filmem dalekim od pretensjonalności, to &lt;name type="tit"&gt;"Kafka"&lt;/&gt; niczego poza sztampowym podejściem do prozy praskiego urzędnika nie daje.<br>Niewiele lepiej wypadł późniejszy &lt;name type="tit"&gt;"Król wzgórza"&lt;/&gt; - historia dojrzewania młodego chłopca. &lt;name type="person"&gt;Soderbergh&lt;/&gt; nie wykazał się tu niczym prócz warsztatowej sprawności.<br>Gdy wydawało się, że tak znakomicie zapowiadający się talent zgasł - &lt;name type="person"&gt;Soderbergh&lt;/&gt; w 1995 r. nakręcił &lt;name type="tit"&gt;"Na samym dnie"&lt;/&gt; - remake &lt;name type="tit"&gt;"W pułapce miłości"&lt;/&gt; Roberta Siodmaka z 1948 r. Z tym filmem wróciła Soderberghowi zdolność do sugestywnego przedstawiania postaci zdeprawowanych, a zarazem zwyczajnych. Taki jest główny bohater - nałogowy hazardzista, gotowy zrobić wszystko dla kobiety, ze skokiem na bank włącznie. I
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego