Typ tekstu: Książka
Autor: red. Gomulicka Barbara
Tytuł: Pisarze polskiego oświecenia
Rok: 1996
jego utworów. Mimo to spotykały się one na ogół z lekceważeniem bądź przemilczeniem. Jeśli już wzmiankowano o Reklewskim, to niejako mimochodem, jako o przyjacielu Kazimierza Brodzińskiego. Znaczenie jego własnej twórczości bagatelizowano. Pierwszy z krytyków, Józef Lipiński, przyznał wprawdzie, że „Reklewski wystawia trafnie wesołość zabawy i żywość ludu krakowskiego", i zaraz dodawał: „Ale wiersz powszechnie zbyt wymuszony, wyszukany i więcej niż przystoi sielankom w myślach, w obrotach i w wyrazach wytworny". Już w naszym stuleciu, Stanisław Windakiewicz, podkreślając pewne zalety poezji Reklewskiego („Wiersz lekko naszkicowany, utworzony widocznie na tle pieśni ludowej"), zarzucał jej brak wykończenia. Mieczysław Piszczkowski z kolei
jego utworów. Mimo to spotykały się one na ogół z lekceważeniem bądź przemilczeniem. Jeśli już wzmiankowano o Reklewskim, to niejako mimochodem, jako o przyjacielu Kazimierza Brodzińskiego. Znaczenie jego własnej twórczości bagatelizowano. Pierwszy z krytyków, Józef Lipiński, przyznał wprawdzie, że „Reklewski wystawia trafnie wesołość zabawy i żywość ludu krakowskiego", i zaraz dodawał: „Ale wiersz powszechnie zbyt wymuszony, wyszukany i więcej niż przystoi sielankom w myślach, w obrotach i w wyrazach wytworny". Już w naszym stuleciu, Stanisław Windakiewicz, podkreślając pewne zalety poezji Reklewskiego („Wiersz lekko naszkicowany, utworzony widocznie na tle pieśni ludowej"), zarzucał jej brak wykończenia. Mieczysław Piszczkowski z kolei
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego