Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
inscenizacja. Autor się podporządkował, czyli w ekstremalnych punktach swego dzieła dokonał niezbędnych wykreśleń, bez których dramat nie mógłby dobrze wpasować się w ramy teatru". Sporo rozleglejszy zakres miały nie tylko już wykreślenia, lecz i zmiany, łagodzące drastyczności, o których Hugo wspominał w przedmowie do dramatu Król się bawi. Zatem wyznawał zasadę samoograniczania wolności artysty dopasowującego dzieło do potrzeb teatru; ale tylko autor miał o tym decydować.
Szybko, już jesienią 1831 roku okazało się, że teatr wymaga od autorów ustępstw o wiele dalej idących. Najpierw doszło do kuriozalnej sytuacji, zapisanej w popremierowej przedmowie Henri de Latouche'a do jego sztuki La Reine d'Espagne
inscenizacja. Autor się podporządkował, czyli w ekstremalnych punktach swego dzieła dokonał niezbędnych wykreśleń, bez których dramat nie mógłby dobrze wpasować się w ramy teatru"&lt;/&gt;. Sporo rozleglejszy zakres miały nie tylko już wykreślenia, lecz i zmiany, łagodzące drastyczności, o których Hugo wspominał w przedmowie do dramatu Król się bawi. Zatem wyznawał zasadę samoograniczania wolności artysty dopasowującego dzieło do potrzeb teatru; ale tylko autor miał o tym decydować.<br>Szybko, już jesienią 1831 roku okazało się, że teatr wymaga od autorów ustępstw o wiele dalej idących. Najpierw doszło do kuriozalnej sytuacji, zapisanej w popremierowej przedmowie Henri de Latouche'a do jego sztuki La Reine d'Espagne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego