Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
liniach kolejowych. Linie kolejowe można charakteryzować na wiele sposobów. Generalnie dzieli się je następująco:
1. Według kategorii linii (magistralna, pierwszorzędna, drugorzędna, znaczenia miejscowego).
2. Według liczby torów (dwutorowa, jednotorowa, zero torów).
3. Według sposobu użytkowania (linia czynna w pełnym zakresie jej przeznaczenia, linia z zawieszonym ruchem pociągów pasażerskich, linia z zawieszonym ruchem pociągów towarowych, linia z zawieszonym ruchem wszystkich pociągów, linia zlikwidowana, ale nierozebrana, linia zlikwidowana i rozebrana).
4. Według dostępności trakcji elektrycznej (zelektryfikowana, niezelektryfikowana).
5. Według statusu linii, czyli jej zarządcy (linia pod zarządem PKP, linia pod zarządem PKP oddana w dzierżawę, linia pod innym zarządem).
6. Według szerokości toru
liniach kolejowych. Linie kolejowe można charakteryzować na wiele sposobów. Generalnie dzieli się je następująco:<br>1. Według kategorii linii (magistralna, pierwszorzędna, drugorzędna, znaczenia miejscowego).<br>2. Według liczby torów (dwutorowa, jednotorowa, zero torów).<br>3. Według sposobu użytkowania (linia czynna w pełnym zakresie jej przeznaczenia, linia z zawieszonym ruchem pociągów pasażerskich, linia z zawieszonym ruchem pociągów towarowych, linia z zawieszonym ruchem wszystkich pociągów, linia zlikwidowana, ale nierozebrana, linia zlikwidowana i rozebrana).<br>4. Według dostępności trakcji elektrycznej (zelektryfikowana, niezelektryfikowana).<br>5. Według statusu linii, czyli jej zarządcy (linia pod zarządem PKP, linia pod zarządem PKP oddana w dzierżawę, linia pod innym zarządem).<br>6. Według szerokości toru
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego