Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
mogą przybierać jeden z dwóch stanów wyróżnionych: 0 i 1.
Pod względem formalnym A, A, -, A1, B traktujemy jako klasy, których elementami są pewne konkretne obiekty (składające się na zakres zmienności zmiennych x, x, - ). Przyjmujemy tym samym tzw. "interpretację równoległą" systemu formalnego, który tu naszkicujemy. Dla przykładu: niech Z będzie zbiorem ludzi, których badamy poszukując przyczyny zachorowania na pewną chorobę (B) . Bierzemy pod uwagę jako jedyne możliwe przyczyny tego zdarzenia: ukąszenie przez kleszcza (A) oraz ukąszenie przez komara (A) . Wyrażenie "x ­ A A B " będziemy wówczas czytali: x ma cechę polegającą na tym, że: został ukąszony przez kleszcza, nie został ukąszony przez
mogą przybierać jeden z dwóch stanów wyróżnionych: 0 i 1.<br> Pod względem formalnym A, A, -, A1, B traktujemy jako klasy, których elementami są pewne konkretne obiekty (składające się na zakres zmienności zmiennych x, x, - ). Przyjmujemy tym samym tzw. "interpretację równoległą" systemu formalnego, który tu naszkicujemy. Dla przykładu: niech Z będzie zbiorem ludzi, których badamy poszukując przyczyny zachorowania na pewną chorobę (B) . Bierzemy pod uwagę jako jedyne możliwe przyczyny tego zdarzenia: ukąszenie przez kleszcza (A) oraz ukąszenie przez komara (A) . Wyrażenie "x ­ A A B " będziemy wówczas czytali: x ma cechę polegającą na tym, że: został ukąszony przez kleszcza, nie został ukąszony przez
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego