Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 3 (33) marzec
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
z sześciu lat okupacji. Jest tu wierny obraz stołecznego getta, Umschlagplatz, łapanki i wreszcie powstanie. Szpilman pisze o okupowanej Warszawie, nie ocenia, tylko chłodno relacjonuje to, co widział i przeżył. A przeżył okupację, bo miał szczęście spotkać szlachetnych Polaków i uczciwego Niemca (którego dziennik wojenny uzupełnienia książkę). Te fakty autor zderza z okrucieństwem SS-manów, ale też z podłością szmalcowników i Żydów-konformistów. Szpilman za życia zarzekał się, że nie ma ambicji być pisarzem. A jednak jego zapiski stały się światowym bestsellerem. Zasłużenie. Bo "Pianista" jest nie tylko wstrząsającym świadectwem czasów. To gotowy scenariusz o ogromnym ładunku emocjonalnym, pełen zwrotów akcji
z sześciu lat okupacji. Jest tu wierny obraz stołecznego getta, Umschlagplatz, łapanki i wreszcie powstanie. Szpilman pisze o okupowanej Warszawie, nie ocenia, tylko chłodno relacjonuje to, co widział i przeżył. A przeżył okupację, bo miał szczęście spotkać szlachetnych Polaków i uczciwego Niemca (którego dziennik wojenny uzupełnienia książkę). Te fakty autor zderza z okrucieństwem SS-manów, ale też z podłością szmalcowników i Żydów-konformistów. Szpilman za życia zarzekał się, że nie ma ambicji być pisarzem. A jednak jego zapiski stały się światowym bestsellerem. Zasłużenie. Bo "Pianista" jest nie tylko wstrząsającym świadectwem czasów. To gotowy scenariusz o ogromnym ładunku emocjonalnym, pełen zwrotów akcji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego